Archive

Social icons

back to school for adults business attire office chic I Style By Charlotte

Bald startet die Schule wieder in Berlin. Und wie die meisten Mütter, war ich mit meiner Tochter für das neue Schuljahr einkaufen. Warum haben eigentlich nur Kinder und Studenten die Möglichkeit speziell für den Schulstart zu shoppen? Für meine Arbeit als Hochzeitsplaner läutet der September immer das Ende der Saison ein. Dann heißt es runter mit dem kreativen Hut und rauf mit dem Marketing und Business Development Hut. Das ist ein ganz schöner Wandel in meinem Arbeitsalltag.

Business Chic 2016

Bevor ich aber meinen kreativen Hut für die Saison an den Nagel hänge, muss die richtige Mode für die Herbst- und Winter-Saison 2016 gefunden werden. Zu meiner Schande muss ich gestehen, dass ich mich seit Jahren mit dem gleichen Hosenanzug zufrieden gebe. Vielleicht auch aus Faulheit, schließlich kann ich als Selbständige zur Arbeit tragen, was ich möchte. Aber den ganzen Tag in Jogginghosen oder Pyjama zu verbringen, verliert schnell seinen Reiz…

Androgyn im Büro

Da ich den Luxus habe, die meiste Zeit in meinem Home Office verbringen zu können, soll mein Look professionell aber trotzdem möglichst bequem sein. Smart Casual heißt die Devise. Ok, ab und an darf es auch mal eine edle Jogginghose sein. Aber ansonsten? Wie steht ihr zu Karottenhosen? Sie haben sich von dem Staub der letzten Jahre befreit und sind stark auf dem Vormarsch. Besonders mag ich die Cropped-Versionen, die sehen so schön altmodisch aus. 

Feminin im Meeting

So sehr ich den einfachen Stil meiner Bürotage liebe, so gerne mache ich mich für Meetings auch chic. Ich bin einfach keine dieser Frauen, die sich auf der Arbeit hinter androgynen Hosenanzügen verstecken um ernst genommen zu werden. Lieber kombiniere ich meinen heißgeliebten Bleistiftrock mit einer modernen Bluse und einem Paar edler Pumps. Drüber werfe ich eine meiner Lederjacken und ich bin für jede Verhandlung bereit!



back to school for adults business attire office chic I Style By Charlotte



1 Zara - 2 Karl Lagerfeld* - 3 Paule Ka* - 4 Valentino* -
5 Rupert Sanderson* - 6 Topshop* - 7 River Island*


Schools in Berlin are opening again soon. And just like many other mothers I spent some time with my daughter to get her ready for the new school year. But why is back to school shopping limited to students? I mean my work as a wedding planner changes tremendously in September as I spent less time with planning and designing weddings and more time on developing the next year.

Business Chic 2016

But before I can change gears I need to prep for my changing role. Let’s start with my wardrobe. I must admit that I’ve had the same ladies’ suit for years. Must be my inner sloth as I’m free to wear whatever for work. But spending your business day in jogging pants or you p-jays get old very fast.

Androgynous for the Office

Since I can spend days at a time at my home office I want to look professional but laid back. I favour dressing smart casual for these days. Ok, every now and then a chic jogging pant will creep its way into my look. Now, how to dress for the rest of the office days? What are your thoughts on Cigarette pants? Those are getting their moment right now. I favour cropped ones for their vintage feel.

Feminine for the Meetings

As much as I enjoy the laid back style of my office days I really enjoy dressing up for meetings. I’m just not the type to hide behind an androgynous style to make others take me seriously. Instead I combine my beloved pencil skirt with modern blouses and sleek pumps. Add one of my leather jackets and I’m ready to roar.

Now I feel sartorial prepped for the next phase of the business year but one question remains unanswered: why didn’t I do that before?


xoxo Charlotte 
 PS: Never Stop - Searching for Glamour in Every Day!

Kommentar veröffentlichen

Thank you so much for reading my blog and commenting on this post! I truly appreciate that! I hope you like Style by Charlotte and become a regular visitor or even a follower if you like!

Style by Charlotte 2012-2016. Powered by Blogger.